Content marketing – przydatne narzędzia do tworzenia treści

Jak tworzyć atrakcyjne treści na stronę lub bloga?

Content marketing odgrywa obecnie kluczową rolę przy pozycjonowaniu stron. Prezentujemy wybrane bezpłatne narzędzia, które ułatwią tworzenie każdej treści. Prowadzenie bloga firmowego jest niezawodnym sposobem na zwiększenie widoczności strony. Ułatwiamy trochę to zadanie wskazując w którym miejscu warto szukać pomocy oraz na co zwrócić uwagę.

1) Wybierz tematykę wpisu

Google Trends

Google Trends jest prostym narzędziem, które ma kilka przydatnych funkcjonalności. Wykorzystując dane z wyszukiwarki Google, pokazuje nam jak często dana fraza jest wyszukiwana. Możemy wykorzystać rosnącą popularność na poszczególne słowa kluczowe do własnych celów – między innymi wpisu tematycznego, reklamy Adwords czy mailingu. W celu zawężenia wyników zapytania, mamy do wyboru kilka kategorii oraz kraj.

google trends jak używać narzędzia

Jeżeli mamy sprecyzowane hasło, które nas interesuje, możemy śledzić jakim cieszy się zainteresowaniem w przedziale czasowym. Pomoże nam to zinterpretować sezonowość danych słów lub porównać je z innymi. Wykres poniżej prezentuje dwa różne produkty o przeciwnej użyteczności lato-zimo (strój kąpielowy – kurtka zimowa). W celu uzyskaniu precyzyjnych danych możemy określić konkretny rejon, który nas interesuje – bardzo przydatna funkcja dla firm lokalnych. Dane z wykresu „Zainteresowanie w ujęciu czasowym” należy odczytywać w trochę inny sposób. Wartość 100 oznacza najwyższą popularność hasła, pozostałe liczby pokazują jak często było hasło wyszukiwane w odniesieniu do tego punktu w danym regionie i czasie.

google trends zainteresowanie w ujęciu czasowym

Jeżeli interesuje nas, w której części Polski szukana fraza cieszy się największym zainteresowaniem, również otrzymamy takie dane przedstawione w prosty sposób od Google Trends. Dane z części „Zainteresowanie według podregionu” czyta się podobnie jak powyższy wykres. Wartość 100 oznacza lokalizację, w której najczęściej wyszukiwano dane hasło, wartość 50 pokazuje lokalizację, w których hasło cieszyło się dwukrotnie mniejszą popularnością, a wartość 0 te lokalizacje o popularności hasła mniejszej niż 1% najwyższej wartości.

google trends popularność frazy wg rejonów

Answer the public

Answer the public to kolejne bezpłatne narzędzie online, które może nam pomóc między innymi w doborze tematu wpisu na bloga. Narzędzie to pokaże nam, w jaki sposób użytkownicy formułują zapytanie, gdy szukają czegoś w wyszukiwarce internetowej. Istnieje kilka wersji językowych, w tym również polska. Po wpisaniu hasła, otrzymujemy listę słów kluczowych w różnych wersjach – wykresy oraz tabelki. Wybieramy dogodną dla nas formę i analizujemy otrzymaną listę słów do naszych celów.

answerthepublic jak używać narzędzie

2) Jakie słowa kluczowe wybrać?

Stosując działania z zakresu content marketingu, naszym głównym celem jest zwiększenie widoczności strony oraz ruchu na stronie. Dlatego warto optymalizować nasze treści, w tym uzupełniając je w potrzebne słowa kluczowe.

Keywords planner (https://adwords.google.com/intl/pl_pl/home/tools/keyword-planner/).

Narzędzie używane głównie w celu wyszukiwania słów kluczowych do kampanii Adwords, jednak znalezienie odpowiednich słów kluczowych do działalności firmy, pomoże nam również w innych działaniach marketingowych. W narzędziu tym sprawdzimy jak często są wyszukiwane dane frazy oraz ich sezonowość.

Keyword Analysis http://live-keyword-analysis.com/

Szybki sposób na sprawdzenie ilości użytych słów kluczowych w tekście. Wklejając tekst oraz trzy słowa, które chcemy sprawdzić, otrzymujemy wskaźnik (ratio) pokazujący nam gęstość słów kluczowych. Jaki jest odpowiedni procent gęstości fraz? Najważniejsza jest naturalność i dobra jakość tekstów, dlatego nie warto sztucznie zapychać tekstu frazami. Gęstość słów kluczowych nie powinna przekraczać 8%.

Słowniki synonimów

Gdy brakuje Ci słów, pozwól sobie pomóc i skorzystaj ze słownika synonimów. Przykładowe dwa słowniki dostępne bezpłatnie online:

https://synonim.net/

https://www.synonimy.pl/

3)      Zadbaj o poprawną pisownie

LanguageTool https://languagetool.org/

Fajna alternatywa dla autokorekty w wordzie, wykryje nie tylko literówki i błędy ortograficzne, ale również błędy językowe oraz stylistyczne. Kilka wersji językowych do wyboru, w tym język polski.
languagetool jak używać

Zecerka http://www.zecerka.pl/

Jeżeli potrzebujemy sprawdzić, czy w odpowiednich miejscach znajduje się spacja, zweryfikować liczbę znaków interpunkcyjnych lub też chcemy pozbyć się szybko polskich znaków, wybierzmy to bezpłatne narzędzie. Wklejamy tekst, wybieramy z jakich funkcji programu chcielibyśmy skorzystać i otrzymujemy raport co zostało zmienione oraz w którym miejscu dokonano zmian.

4)      Zadbaj o grafikę

Nie zapominajmy, że content marketing to nie tylko teksty. W formie graficznej również jesteśmy w stanie przekazać dużo wartościowej treści i warto z tego korzystać.

piktochart.com

Przedstaw dużo ilość informacji w przystępny sposób dla użytkownika. Infografika to idealne rozwiązanie, a do tego łatwe do wykonania. W bezpłatnej wersji narzędzia mamy kilka wzorów do wybrania, możemy je dowolnie formatować poprzez zmianę koloru, wgrywanie zdjęć, zmianę treści itd.

https://memegenerator.net/

Memy nieustannie cieszą się popularnością w Internecie. Komunikujesz w sposób nieoficjalny do młodej grupy docelowej? To doskonały sposób na dotarcie do nich. Proste tworzenie memów, znajomość ich specyfiki oraz aktualnej mody to recepta na potencjalne zainteresowanie internautów swoim wpisem lub stroną. Im ciekawszy mem stworzymy, tym większe prawdopodobieństwo na jego wirusowe udostępnianie przez czytelników poprzez chociażby social media.

Nie musisz być doświadczonym grafikiem do stworzenia treści na stronę. Jeżeli Photoshop jest zbyt skomplikowany lub po prostu nie znalazł się na liście niezbędnych narzędzi do pracy, polecamy następujące bezpłatne narzędzia.

https://www.canva.com/  – Canva

Intuicyjne narzędzie do tworzenia prostych grafik. Istnieją gotowe wzory projektów z dopasowanymi wymiarami między innymi pod media społecznościowe czy baner na stronę. Wybierz odpowiedni rozmiar, następnie wybierz odpowiadający Ci układ (istnieją bezpłatne oraz płatne wzory) i spersonalizuj go. W tym celu możemy skorzystać z gotowej bazy zdjęć lub też wgrać własne.

https://www.picmonkey.com/

Kolejny prosty program, który umożliwi nam stworzyć treści bez instalacji programów na komputerze. Dzięki niemu możemy obrobić w szybki sposób zdjęcia (wykadrować, obrócić, zmniejszyć rozmiar) oraz pobawić się z ich wyglądem (nałożyć warstwy i filtry, dodać obrazki i ikonki z gotowej puli).

 

 

Content marketing – przydatne narzędzia do tworzenia treści

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry